LinkedIn aineisto-ohje

Sisältö:

 

1.Mainostilin avaus

2.1. DSC-oikeuksien myöntäminen vaihtoehto A

2.2. DSC-oikeuksien myöntäminen vaihtoehto B

3. Sponsored Content

4. Sponsored InMail

5. Lead Gen lomake Sponsored Content / InMail

6. Video Ads

7. LinkedIn Display Ads

8. LinkedIn Company Page

9. Carousel Ads

 

1.Mainostilin avaus

Mainostilin avaamista ja kampanjan käynnistämistä varten tarvitaan:

  • Kampanja-aika
  • Kampanjan tavoite
  • Budjetti
  • Kohderyhmä
  • Yrityksen LinkedIn-sivun URL, jonka kautta kampanja ajetaan
  • Aineistot

Direct Sponsored Content –oikeudet (DSC) myönnettävä Fonectalle.

Valittavana 2 toimintatapaa.

Toimitusaika: 3 työpäivää

Tekniset ohjeistukset:

https://www.linkedin.com/help/lms/topics/8154/8155/68894 

2.1. DSC-oikeuksien myöntäminen vaihtoehto A

Voit halutessasi myöntää admin-oikeudet Markus Rintalalle tai Nea Astalalle (Fonecta Oy), joka jakaa mainostusoikeudet tarvittaville henkilöille. Fonecta tulee käyttämään admin-oikeutta vain mainostilin hallintaan, eikä hyödynnä tililtä löytyvää tietoa muutoin.

Asiakas alentaa Admin oikeudet DSC-oikeuksiin, kun tarvittavat oikeudet on jaettu Fonectan sisällä.

LinkedIn edellyttää, että Fonectan mainostuotannon henkilö on Company Pagen Adminin henkilökohtainen kontakti LinkedInissä, jotta oikeudet voidaan myöntää.

Mikäli ette tiedä, kuka yrityksenne Company Pagea hallinnoi, ota yhteys adops@fonecta.com

2.2. DSC-oikeuksien myöntäminen vaihtoehto B

Vaihtoehtoisesti yrityksen LinkedIn-sivun admin voi myöntää pelkät mainostusoikeudet Fonectan mainostuotannon työntekijöille. LinkedIn edellyttää, että Fonectan mainostuotannon henkilöt ovat Company Pagen Adminin henkilökohtaisia kontakteja LinkedInissä.

Mikäli ette tiedä, kuka yrityksenne Company Pagea hallinnoi, ota yhteys adops@fonecta.com

3. Sponsored Content

Sponsored Content mainosta varten tarvitaan:

  • Kuva 1200 x 627px
  • Mainoksen otsikko, suosittelemme max 70 merkkiä
  • Teksti max 600 merkkiä, noin 150 merkin jälkeen teksti katkeaa “lue lisää…”
  • URL haluttuun osoitteeseen
  • Lisää ohjeita sponsored contentiin löydät täältä
  • Aineistoon sisältyvät kuvat ja tekstit toimitetaan erillisinä tiedostoinaan. Toimitathan kuvan täysikokoisena (jpeg,png).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Sponsored InMail

InMail mainosta varten tarvitaan:

  • Submission Form täytettynä, lataa lomake tästä
  • Osoitteet, kenelle lähetetään viestin esikatselu (max 5 hlöä)
  • Lisää ohjeita Sponsored InMailiin löydät täältä

Toimitusaika: 5 työpäivää

5. Lead Gen lomake Sponsored Content / InMail

Lead Gen lomaketta varten tarvitaan:

  • Otsikko max 40 merkkiä
  • Lisätiedot otsikon alla max 160 merkkiä, jakautuu kahdelle riville
  • URL osoite yrityksen tietosuojaselosteeseen
  • Tiedot mitä halutaan pyytää käyttäjältä, valittavana seuraavat, suosittelemme 3-4 valintaa:

Etu- ja sukunimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, kaupunki, maa, postinumero, titteli, työtehtävä, senioriteetti, yrityksen nimi, yrityksen koko, toimiala, koulutus

Lataa lisää tietoa tästä Lead Gen Flyer

6. Video Ads

Tekniset vaatimukset:

  • Pituus: min 3 sekuntia max 30 min
  • Asettelu: Vaakataso
  • Tiedostokoko: 75 KB – 200 MB
  • Tiedostomuoto: MP4
  • Frame rate: alle 30 FPS (frames per second)
  • Pikseli ja kuvasuhde vaatimukset:
  • 360p (480 x 360; wide 640 x 360)
  • 480p (640 x 480)
  • 720p (960 x 720; wide 1280 x 720)
  • 1080p (1440 x 1080; wide 1920 x 1080)
  • Äänitiedosto: AAC or MPEG4
  • Audio size: Alle 64KHz
  • Lisää ohjeita videoon löydät täältä

7. LinkedIn Display Ads

  • Alustava kampanja-aika
  • Tavoite
  • Budjetti
  • Kohderyhmä
  • Aineistot
  • Re-targeting tarvittaessa

Toimitusaika: 5 työpäivää

Tekniset ohjeistukset:

https://www.linkedin.com/help/lms/topics/8154/8155/68892 

8. LinkedIn Company Page

Vinkkejä Company Pagen eli yrityssivun luomiseen LinkedInissä.

 

9. Carousel Ads

 

 

 

 

 

 

 

 

 

• Karuselli mahdollistaa 2-10 kuvan pyörittämisen

• Suositeltu yksittäisen kuvan koko 1080×1080 pixels, 1:1 suhteella
• Tuetut kuvamuodot: JPG, PNG, GIF (non-animated)
• Esittelyteksti maksimissaan 150 merkkiä
• Otsikkoteksti jokaiselle kuvakortille on näkyy maksimissaan 2 rivillä
• Merkkimäärä max 45 merkkiä
• Lisättäessä Lead Gen Formia karuselliin on otsikon max. merkkimäärä 30
• Kuten Lead Gen Form lomakkeissa, on mahdollista valita 7 eri esitäytetyistä CTA vaihtoehdoista.
HUOM: CTA napit ovat käytössä karusellissa vain Lead Gen Formin yhteydessä.

Lisätietoa:

Aineistojen toimitus: adops@fonecta.com

Kaikissa muissa kysymyksissä ota yhteys omaan yhteyshenkilöösi tai laita viestiä osoitteeseen adops@fonecta.com

Ota yhteyttä

* Pakollinen kenttä

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.