Terve.fi ja Tohtori.fi ovat Suomen johtavat terveys- ja hyvinvointimediat, jotka tarjoavat kuluttajille luotettavaa terveystietoa. Yli 100 terveyden- ja hyvinvoinnin asiantuntijaa osallistuu sisällöntuotantoon. Palveluissa on yli 28 000 kysymys- ja vastausparia lääkäreiden ja potilaiden välillä. Tyypillisesti kävijä päätyy palveluun tarve edellä hakukoneen kautta hakiessaan tietoa johonkin spesifiin aiheeseen liittyen. Tutkimuksen mukaan suomalaiset kokevat Terve.fi:n ja Tohtori.fi:n kaikkein luotetuimmiksi sivuistoiksi etsiessään terveystietoa verkosta. Mainostajalle Terve.fi ja Tohtori.fi on hyvä tapa tavoittaa laaja terveydestä ja hyvinvoinnista kiinnostunut kohderyhmä rauhallisessa mediaympäristössä.

Terve.fi koostuu neljästä pääosiosta: Lääkärikirja, Hyvinvointi, Ravinto&Paino sekä Raskaus&Lapset. Lisäksi palvelussa on keskusteluosio, kysy asiantuntijalta-palsta sekä bloggareita. Tohtori.fi puolestaan koostuu 29 hyvinvointi- ja terveysklinikasta, jotka käsittelevät kukin tiettyä aihealuetta, kuten esimerkiksi Vatsaklinikkaan on koottu sisältöä vatsan hyvivnvointiin liittyvistä asioista.

Katso lyhyt esittelyvideo Terve.fi:stä tästä linkistä.

Tutustu palveluihin osoitteessa: www.terve.fi ja www.tohtori.fi

 

Profiili

Aktiivisimpia palveluiden käyttäjiä ovat naiset (80%). Tyypillinen kävijä on noin 40-vuotias nainen, joka asuu puolisonsa tai puolisonsa ja lasten kanssa kaupunkimaisessa kunnassa. Suosituimmat harrastukset ovat ajanvietto internetissä, TV:n katselu, liikunta, musiikki, lukeminen, ruuanlaitto ja viinit, elokuvat sekä lemmikit.

Fonecta on luonut Suomen ainoan henkilötasoisen kuluttajaluokituksen, joka segmentoi suomalaiset osto- ja nettikäyttäytymisen ehdoilla 8 pääluokkaan ja 18 alaluokkaan. Terve.fi ja Tohtori.fi palveluissa korostuvat kolme osotokäyttäytymisluokkaa (OKL): OKL 1 “Hintahakuiset nuoret aikuiset”, OKL 4 Brändikeskeiset elämysten metsästäjät” ja OKL 3Säästäväiset seniorit” korostuvat.

 

Tunnusluvut

Terve.fi

  • 280 000 eri kävijää/viikko
  • 470 000 sivulatausta/viikko
  • Yli 30% kävijöistä on mobiilikäyttäjiä
  • Keskimääräinen vierailuaika sivustolla yli 2 min
  • Sivulatausten määrä 2,3 / kävijä

Tohtori.fi

  • 145 000 eri kävijää/viikko
  • 250 000 sivulatausta/viikko

 

Mainostamismahdollisuudet

Terve.fi ja Tohtori.fi tarjoavat mainostajalle turvallisen ja luotettavan brändiympäristön. Bannerinäkyvyyttä voidaan tarvittaessa kohdentaa hyvinkin tarkasti halutun aihealueen ympärille ja useimmat Rich Media-ratkaisut onnistuvat. Tämän lisäksi palvelut tarjoavat viikoittaiset uutiskirjeet, advertoriaalit, testiryhmät, kyselyt, pikagallupit, kuukauden kilpailut sekä räätälöidyt kumppanuudet. Mikäli sopivaa valmista ratkaisua ei löydy, niin räätälöidään se yhdessä.

 

Menestyneitä mainostajia

Lääketalojen reseptivapaat tuotteet, ravintolisät, vitamiinit, hyvään elämäntapaan liittyvät tuotteet, liikuntaan liittyvät tuotteet, laihduttaminen, vakuutukset, pankit, kivennäisvedet, jne.