Findit.fi

Findit.fi on tavaratori netissä, missä voi ilmaiseksi ostaa, vaihtaa tai vuokrata itselle tarpeettomia tavaroita. ”Toiselle tarpeeton on toiselle tarpeellinen.” Tehokas media tavoittaa suomalainen digikuluttaja erittäin lähellä ostohetkeä. Ostoikkuna ja tarve on kuluttajalla parhaillaan akuutti. Selkeän sivuston rakenteen ansiosta, mainonta erottuu ja toimiii hyvin. Toteutetut kampanjat osoittavat, että kauppa käy! Kohdentaminen oikeaan kategoriaan, tavoittaa oikean kohderyhmän. Esimerkiksi elämäntilanteen muutoshetkissä (esim. perheenlisäys) Findit.fi:tä käytetään korostuneesti.

Tutustu palveluun osoitteessa:  www.findit.fi

 

Profiili

Tyypillinen Findit.fi -sivuston kävijä on 44-vuotias, kaupungissa asuva mies. Sivuston kävijöiden keski-ikä on 43,9 vuotta ja suurin ikäryhmä on 30-34-vuotiaat. Kävijöistä 56% on miehiä. 57% kävijöistä asuu kaupungeissa pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Vajaalla puolella kävijöistä on lapsia. Findit.fi:n kävijöitä kiinnostaa etenkin huonekalut ja sisustaminen, mutta myös autoilu sekä rakentaminen ja remontointi kiinnostavat. 87% on törmännyt Findit.fi-sivustolla itseään kiinnostaviin uusiin tuotteisiin ja 86% on löytänyt sivustolta tietoa haluamistaan tuotteista. Mielenkiintoinen ja omaa kiinnostusta vastaava sisältö näkyy myös ostokäyttäytymisessä: kaksi kolmasosaa kävijöistä on ostanut Findit.fi-sivustolla näkemänsä tuotteen.

Fonecta on luonut Suomen ainoan henkilötasoisen kuluttajaluokituksen, joka segmentoi suomalaiset osto- ja nettikäyttäytymisen ehdoilla 8 pääluokkaan ja 18 alaluokkaan. Findit.fi:n käyttäjissä ostokäyttäytymisluokka 7 ”Perhekeskeiset laadunmetsästäjät”, 4 ”Brändikeskeiset elämysten metsästäjät” ja 5 ”Tavalliset virtaset” korostuvat.

 

Tunnusluvut

  • Noin 2.500.000 sivulatausta / viikko
  • Noin 80.000 eri kävijää / viikko
  • Yli 30% kävijöistä on mobiilikäyttäjiä
  • Keskimääräinen vierailuaika sivustolla noni 7,5 min
  • Sivulatausten määrä yli 10 / kävijä / käynti

 

Mainostamismahdollisuudet

Bannerinäkyvyyttä voidaan kohdentaa maantieteellisesti tietyille alueille. Kohdentamalla tiettyyn kategoriaan (ajoneuvot, elektroniikka, koti & asuminen, vapaa-aika & harrastus, maa- ja metsätalous, liiketoiminta) tavoitetaan erityyppisiä kohderyhmiä. Tarkempikin kohdentaminen alakategoriaan on mahdollista. Hakusana- ja myydään/vuokrataan-kohdentaminen on teknisesti mahdollista. Pitkäaikaisia, räätälöityjä mainospaikkoja/-ratkaisuja voidaan miettiä yhdesä. Mobiilimainontaa ei kannata unohtaa, sillä yli 30% kävijöistä käyttää palvelua mobiilisti.

 

Menestyneitä mainostajia

Verkkokaupat, kotiin ja asumiseen liittyvät tavarat, ajoneuvot, remontointiin liittyvät asiat, tekniikka ja tietokoneet, jne.