Klikkikampanja

Mainosverkko > Klikkikampanja

Klikkikampanja CPC (cost per click) on kustannustehokas tapa ostaa display-mainontaa. Tässä mallissa hinnoittelu perustuu klikkaukseen, ei mainosnäyttöihin. Klikkikampanja on hyvä vaihtoehto, kun kyseessä on taktinen viesti, kävijäohjaus omalle verkkosivulle tai verkkokauppaan, suora myynnin hakeminen tai liidien kerääminen.

Klikkikampanjat ajetaan laadukkaassa, kotimaisessa mainosverkostossa. Blind-verkosto tavoittaa 2,8 miljoonaa suomalaista verkon käyttäjää. Kampanjat ajetaan koko verkostossa. Kohdentaminen alueellisesti tai miehet, naiset tai nuoret -kriteereillä on mahdollista.

Käytännössä klikkikampanja vaatii minimissään neljä houkuttelevaa banneria, joissa on selkeä kehoite, esimerkiksi ”Klikkaa tästä”. Mainoskoot ovat seuraavat: 980x120px, 468x400px, 300x250px, 160x600px sekä mobiiliin 300x300px.

Klikkihinnat alkaen 0,80€. Raportoinnissa ei erikseen eritellä medioita tai mainosnäyttömääriä.

Kampanjaesimerkki

  • Budjetti: 4000€
  • Kampanja-aika: 4 viikkoa
  • Jos klikkihinta on 0,80€ > 5000 klikkiä.
  • Jos kampanja ajetaan tasaisesti kampanja-ajan puitteissa, päiväbudjetti on 142,85€ eli 178 klikkiä päivässä.

Haluatko tietää lisää?
Ota yhteyttä!